At undersøge er at tage det 1. skridt

Vidste du at når du går i “undesøgelsesmode” så har du taget det første skridt?

Jeg ser det gang på gang i min dagligdag.

Når jeg får en kunde i telefonen første gang. Så indledes samtalen….”jeg har tænkt på at kontakte dig i over 1 år, de sidste 3 mdr. eller anden periode.”

I perioden har kunden overvejet, måske prøvet selv at løse opgaven, eller bare vidst at der bør gøres noget.

 

Vi bearbejder/forbereder os

Jeg er også fantastisk stolt over de kunder. Tænk at de har brugt så lang tid på at tænke. Også på mig.

Men det der sker når vi har tingene i baghovedet er at vi bearbejder. Bearbejder opgaven, situationen, de tiltag der skal gøres eller vanskelig beslutning.

Og når kunden så ringer til mig er han/hun kommet meget langt mentalt.

Kampgjesten er klar, beslutningen er taget og vi skal bare i gang.

 

Og det er nødvendigt

Nu arbejder jeg jo mest med mennesker som har stor gæld og ikke kan betale. Og de er allerede meget ramt af pengene ikke slår til.

Og at skulle betale mig for at hjælpe dem kan være svært. For hvor skal pengen komme fra.

Og ikke mindst vil jeg skælde dem ud? Det er der faktisk mange der spørger mig om. “Jow jow” svarer jeg “det kan jeg da godt hvis du gerne vil have det” ” Men det er nu ikke sådan jeg arbejder”  Nå det var lige et sidespring. Beklager

Nødvendigheden i at have hovedet og beslutningen med betyder alt. For er det ikke til stede så rykker mine kunder sig ikke. Og det er ikke muligt at finde en god løsning.

Og slet ikke en løsning som kunden vil være tilfreds med.

Og hvad sker der så?

  • Telefonen bliver ikke svaret
  • Mails bliver ikke læst
  • Informationer bliver ikke sendt

Og så kan jeg slet ikke hjælpe.

Og ja der er kunder jeg har måtte sige farvel til. Kunder som ikke var parate alligevel.

Hvad så med dig som ikke er så langt?

Du ringer bare så tager vi den derfra. Jeg hjælper dig med at finde ud af hvad er vigtigst for dig og så bruger vi tiden sammen til at få dine tanker og beslutninger på plads.

Og det at tage en samtale med mig flytter dig måske ikke lige nu men du vil have mine ord og vores samtale i baghovedet. Og måske vender du tilbage en dag og måske finder du en anden der kan hjælpe dig. Måske vil du ikke hjælpes og måske en masse andre ting.

Hvordan kommer du så i gang? 

Ring 72 14 40 60. Det er en rigtig god starte.

Men du kan også gøre andre ting alt efter hvilken situation du står i.

  1. Lav dit budget
  2. Lav en oversigt over din gæld
  3. Tal med nogen
  4. Søg på nettet
  5. Spar op
  6. osv osv osv

En af tingene jeg siger til mine kunder er “hvad vil det bedste resultat være for dig”? Svaret er meget forskelligt men jeg ved hvad jeg skal gå efter og måske skal der lige tales lidt om ambitionniveauet.

God dag og god tur med dit 1. skridt.

Anita Bjørkquist Christiansen

Indehaver

 

 

 

 

 

2 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.